tisdag 25 mars 2014

Tomatsorter

Jag har köpt en del av mina fröer på Tradera. Jag har aldrig gjort så förrut men det var riktigt kul och prisvärt också. Fint packade och ibland med en liten beskrivning. Det bästa av allt är att de kommit upp så de var äkta fröer :)
Jag är lite fundersam att de blir för rangliga i det soliga fönstret. Jag får flytta in dem lite. Jag sådde första omgången den första mars, de har jag planterat om nu, och en andra omgång i söndags 23 mars.



Tomatsorter
Valencia
Oxheart
Pärontomat ( Gula )
Svart plommon
"Black from Tula" ( Svart bifftomat )

Sedan har jag sått tomatfrö som jag köpte när vi semestrade i Gran Canaria i februari
America 3 ( en tidig sort )

Trevlig kväll önskar jag er!

Annica :-)

Hur det går? Ja vi fortsättning följer..

4 kommentarer:

  1. Har också köpt en del frön från Tradera. Av nån konstig anledning känns det mer spännande att göra det än att köpa på "vanligt sätt". :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Ja jag håller med det är lite mer spännande! Ha det gott :)

    SvaraRadera
  3. Alltid spännande att prova något nytt! Kanske du skulle prova att ställa tomaterna svalt men ljust så att de inte blir så långa... bara ett förslag...

    Ha det fint
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset! Får försöka hitta en sval plats:)

    SvaraRadera