måndag 24 mars 2014

Gästen i min trädgård

Växthus har länge varit min dröm. Odlat grönsaker är ett intresse jag länge haft. Jag har grävt och skapat trädgårdsland. Med mer eller mindre lyckat resultat. Inga bra förutsättningar har jag haft då det är bergigt och bara stenkross och fyllnadsmassor en liten bit under gräsytan. Nåväl denna återkommande gäst fick sambon att säga" Nu får det vara nog, vi bygger ett växthus!"

Trädgårdslandet sommaren 2012

Min gäst var dessutom sällan ensam ja ofta var de två eller tre och ibland sov de bland salladsbladen! Jag fick tjoa och be dem avsluta festen och då hände det att de fortsatte till grannens matsal. 
Men nu är festen slut där min vän rådjuret står finns nu skafferiet bakom glas mitt gröna växthus är nu klart

Förhoppningsvis har min gäst det bra i skogens skafferi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar